BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

peNGikut

Monday, April 25, 2011

sangat suke !!

berkunjung ke rumah DYE..


watak :
bapa dye (ayah)
mak dye (mama)
maksu dye (ibu)

mule lah cite nye sekarang..

23 april 2011 (sabtu)

macam biase, aku date ngan b kat kluang parade.. jalan2, makan dan lain2 lagi la.. faham2 je la, kalo dah date tu..
date sampai la ke petang., tapi tak berapa nak petang sangat la..

b bawak aku gi gunung lambak.. tujuan sebenar nak tengok kawan b tu ( cik mon ) tapi cik mon takde pulak kat sane..
sangat bersedih hati la b kan sebab tak dapat jumpe kawan dye tu.. hahaha..
kami tetap menereruskan perjalanan beriadah di situ melalui jambatan timbang...

jalan punye jalan dan jalan... kaki dah penat,, dan aku meminta untuk berhenti sebab dah penat..
kami pun gerak alek la dari sane..
tanpe di duga, rupenye b terus bawa aku alek umah family dye.. OMG !!

sangat2 takut mase tu.. aku memberanikan diri jugak untuk menghadapi situasi itu..

masuk umah.. ade ibu n mama.. ayah kat luar.. ayah yang suruh aku masuk.. ayah kate masuk, jangan segan.. hehehe
menghulur salam pada ibu dan mama..

kali pertama tengok muke mama.. tersangat la garang dan bengis.. takut !!..
mama biase je, aku yang berperasaan sedemikian..

aku pun di interview macam nak mintak kerja.. bersoal jawab la ngan mama..
selesai sudah sesi temu ramah aku ngan mama..

ingat mama tak suke, rupenye dah dapat green lite la.. hehehe..
mama oke je, tapi mama risau ngan b sebenarnye sebab mama kate dye tak percaya pada b sebab katenye b takde mase depan..
hahaha.. itu mama yang cakap, aku yakin b bleh ubah nasib..

aku tanye b, aku nak tido mane..
then, b kate tido la kat umah ye.. bukan umah sape2 pun.. umah mak mentua jugak.. hahahaha.. b memang sangat sengal.. !!
aktiviti harian.. berkaraoke di umah b bersama ibu, mama dan b..
sangat2 best..

aku dah mendapat restu dari keluarga b.. thanks b sebab pertemukan aku ngan family kau..

24 april 2011 (ahad)

aku bangun je tido.. cari b takde.. rupenye dye tinggalkan aku kat umah mama n dye gi kluang.. aarrggghhh !!.. sungguh jahat b kan..

tapi takpela mungkin sekejap je b pegi.. rupenye tidak.. dari pagi sampai petang aku tunggu, b tak alek2.. sangat kejam !!
mama ngan ibu dah perli2 aku.. diorang kate aku ditinggalkan, dan b gi cari yang lain..

hahaha.. tak kisah pun.. sebab aku tahu b tak macam tu..

kul 5.30, b sampai umah.. then, b terus anta aku alek jb.. sebelum alek tu, dah mendung.. mama cakap kalau ujan, benti dulu panaskan badan..
hmm.. memang masin mulut mama ngan ibu.. separuh perjalanan kitorang, ujan turun ngan lebatnye.. kami pun berhenti di bawah jambatan menunggu ujan teduh..

setelah satu jam tunggu, ujan tak berhenti jugak.. b wat keputusan redah je takut sampai lambat nanti.. aku pun ikut je..
perjalanan kami selamat sehingga sampai di depan umah..

selepas anta aku, ngan segera b mule kan perjalanan pulang..
sangat risau !!..

b kol.. selamat sampai di umah.. syukur !!
hati gelisah kini riang..

tamat sudah kisah aku ngan b kali ni..
thanks kerana sudi membaca..